Puhuja Esiintyjä/Juontaja Alan vaikuttaja Messut Evento Awards palkitsee tapahtumaalan huiput ja tilaisuuksien napakympit. Nostetaan osaajat ja onnistumiset yhdessä parrasvaloihin! Ilmoita itsesi tai ilmianna suosikkisi. Kilpailuun osallistuminen on ilmaista. Kisasivusto avautuu 4.10.2019 Save the Date 26.3.2020, Helsinki YLEISÖSARJAT TAPAHTUMASARJAT IT’S ALL ABOUT PEOPLE Pieni tapahtumapaikka Iso tapahtumapaikka Ravintola/Kahvila Catering-yritys Majoituspaikka Yleisön suosikki Yritystapahtuma Henkilöstötapahtuma Kuluttajatapahtuma Promootio/Lanseeraus Tapahtumatoteuttaja eventoawards.fi EHDOKASJAHTI ALKAA NYT! Grand Prix
72 5/2019 Puheenjohtaja Kuka? Petri Hollmén • Osallistujatiedon keräämiseen ja hallintaan erikoistuneen Lyytin perustaja ja toimitusjohtaja. • Valittiin vuoden 2018 Evento Awardsissa Alan vaikuttajaksi. • Toista kertaa Evento Awards -tuomariston puheenjohtajana. Toiminut sitä ennen tuomariston jäsenenä. Tekstit: Terhi Pääskylä-Malmström Kuva: Arto Arvilahti Evento Awards uudistuu Tämänvuotisessa Evento Awardsissa jaetaan yhä useampia palkintoja. Puhujapalkinto ojennetaan kolmelle voittajalle, lisäksi yritysja kuluttajatapahtumissa palkitaan erikseen sekä osallistujille maksuttomat että maksulliset toteutukset. Parhaan tapahtumatoteuttajan valitsee tästä lähtien tapahtumasarjojen tuomaristo ja aiemmin vain tapahtumasarjoihin kuulunut pitchaus laajenee myös yleisösarjoihin. UUDISTUSTEN tarve oli ilmassa jo keväällä, kun tuomaristo päätyi jakamaan kaksi erikoispalkintoa erityisen ansioituneille tapahtumatoteutuksille. – Työt olivat palkinnon arvoisia, mutta ne painivat väärässä sarjassa. Se johtui siitä, ettei sopivaa sarjaa ollut, kertaa tuomariston puheenjohtajana jatkava Petri Hollmén. – Moni hyvä tapahtuma on voinut jäädä kilpailusta kokonaan ulos, koska sille ei ole ollut oikeaa sarjaa. Toisaalta kilpailuasetelmat ovat saattaneet olla joillekin osallistujille epäreilut, sillä samassa sarjassa on kilpaillut budjetiltaan täysin eri kokoluokan toteutuksia. Toivon, että tämänvuotisten uudistusten myötä jokainen tapahtuma löytää oman sarjansa. Myös viime vuonna lanseerattu uusi kilpailusarja, Tapahtumatoteuttaja, siirtyy tänä vuonna tapahtumasarjojen alle. – Tapahtumia strategisten tavoitteidensa saavuttamiseen käyttävä inhouse-osaaja ei välttämättä näy isoina juhlina tai festareina suurelle yleisölle. Siksi pidimme tärkeänä, että tapahtumatoteuttaja valitaan tästä lähtien osana tapahtuma-ammattilaisten ilmoittamia ja tuomaroimia tapahtumasarjoja. KOLME PUHUJAPALKINTOA Tapahtuma-alan kehittyessä ja monipuolistuessa uusien kilpailusarjojen tarve kasvaa. Hyvä esimerkki on puhujabisnes, jonka voimakkaan kasvun myötä Evento Awardsissa palkitaan tästä lähtien kolme eri puhujaa. – Puhujabisneksen jatkuva kehitys näkyy myös alan yritysten lisääntyneessä kilpailussa. Kun bisnes kasvaa, ammattitaitokin kasvaa, Hollmén summaa. Tänä vuonna Evento Awardsin yhteistyökumppanina aloittaa puhujatoimisto MySpeaker. Uudistuksen myötä puhujapalkinto jaetaan nyt tarinankertojalle, muutoksentekijälle ja globaalille vaikuttajalle. Lue lisää sivuilta 74 ja 78. PITCHAUS MUUTTAA LOPPUTULOSTA Evento Awardsin tapahtumasarjoihin kaksi vuotta sitten lanseerattu pitchaus tulee tänä vuonna myös osaksi yleisösarjoja. Kaikille avoimessa pitchaustilaisuudessa tuomaristolle pääsevät siis esiintymään koko kilpailun kaikki finalistit. – Kilpailuhakemuksesta ei aina käy ilmi kaikki se, mikä tuomaristoa kiinnostaa. Pitchauksella tämä puute saadaan korjattua, Hollmén perustelee. – Pitchit todella vaikuttavat lopputulokseen. Aikaisempina vuosina kirjallisen työn perusteella ykköseksi rankatut tapahtumatyöt ovat pudonneet ja pitchauksen ansiosta niiden ohi on noussut selviä voittajia. Myös pitchauksessa välittyvä ilo, into ja asenne ratkaisevat. Kaikkea onnistuneellakaan pitchauksella ei silti paikata. Hollmén kehottaa tapahtumasarjojen kilpailijoita kiinnittämään erityistä huomiota tapahtumatöidensä tavoitteisiin ja niiden saavuttamiseen. – Tapahtumasarjoissa pärjää työ, jonka tavoitteet ja tulokset ovat linjassa. Tavoitteen ei tarvitse olla euromääräinen, mutta sitä täytyy pystyä mittaamaan. Hyvässä hakemuksessa kerrotaan, mitkä olivat tapahtuman tavoitteet, miten niitä mitattiin ja kuinka hyvin ne saavutettiin. TAPAHTUMA-ALAN KORKEIN TUNNUSTUS Muutosten keskellä yksi kuitenkin on ja pysyy. – Evento Awardsin tarkoituksena on palkita vuosittain kaikkia niitä tahoja ja henkilöitä, joilla on oikeanlaista asennetta, ammattitaitoa ja kykyä saavuttaa asetetut tavoitteet laadukkaiden tapahtumien avulla, Hollmén kiteyttää. Tuomariston päätökset herättävät vuosittain suuria tunteita. Niin epäilemättä tälläkin kertaa. – Se on merkki siitä, että kilpailuun suhtaudutaan intohimolla ja sitä pidetään tärkeänä. Evento Awards on tapahtumaalan kotimainen pääkilpailu, jossa jaetaan alan korkeimmat tunnustukset. Jos voittaja juhlii railakkaasti ja häviäjä pettyy syvästi, on selvää, että kyseessä on haluttu palkinto.
5/2019 ? 73 LUE LISÄÄ! eventoawards.fi Aikataulu Kilpailusivusto avautuu 4.10.2019 Tapahtumasarjojen viimeinen ilmoittautumispäivä 31.1.2020 • Yritystapahtuma • Henkilöstötapahtuma • Kuluttajatapahtuma • Promootio/Lanseeraus • Messut • Tapahtumatoteuttaja Tuomaristo kokoontuu ja valitsee finalistit • Yleisösarjojen finalistit julkaistaan Evento Awardsin kotisivuilla 2.1.2020 ja Eventon numerossa 1/2020 (ilmestyy 6.2.2020) • Tapahtumasarjojen finalistit julkaistaan Evento Awardsin kotisivuilla 27.2.2020 ja Eventon numerossa 2/2020 (ilmestyy 16.3.2020) Tuomarit työskentelevät RAVINTOLA NOKKA voitti Ravintola/ Kahvila-sarjan vuonna 2019. Ku va : Ja nn e Pa pp ila Kilpailuun voi osallistua 1.1.–31.12.2019 toteutetuilla tapahtumilla. 26.3.2020 Helsinki VOITTAJIEN JULKISTUS JA ALAN ISOIMMAT BILEET Yleisösarjojen viimeinen ilmoittautumispäivä 10.12.2019 • Puhuja • Esiintyjä/Juontaja • Pieni tapahtumapaikka • Iso tapahtumapaikka • Ravintola/Kahvila • Catering-yritys • Majoituspaikka • Alan vaikuttaja PITCHAUS RATKAISEE VOITTAJAN • UUTTA! Yleisösarjojen pitchaus 25.3.2020 • Tapahtumasarjojen pitchaus 26.3.2020 Kongressimessut, Messukeskus Nyt myös yleisösarjoissa pitchataan! Pitchaus on kuulunut jo kaksi vuotta olennaisena osana Evento Awardsin tapahtumasarjoihin. Tänä vuonna tuomariston prässiin pääsevät myös yleisösarjojen finalistit. Pitchauksella on ollut tapana poimia jyvät akanoista ja keikauttaa finalistien järjestys ylösalaisin. Minne tuomariston vaaka kallistuu ja kuka lopulta palkitaan? Voittajat todellakin ratkeavat vasta pitchien perusteella!
74 5/2019 Yleisösarjat UUTTA! Puhuja – Tarinankertoja Tarinankerronta on yksi puhujakulttuurin kantavista muodoista. Mestaripuhujan tunnistaa tunteesta – hänellä on ilmiömäinen kyky liikuttaa kuulijaa naurusta itkun partaalle. Tarinankertoja muuttaa pysyvästi kuulijansa elämää omakohtaisten tarinoiden ja kokemusten kautta. Hänellä on poikkeuksellisen herkkä ote, jolla hän synnyttää yhteyden kuulijaan ja puhuu väkevästi vaikuttaen. Puhuja – Muutoksentekijä Vaikuttava puhe on aina ennakko-oletuksista poikkeavaa, oivalluttavaa ja herättelevää. Muutoksentekijä haastaa kuulijoita yllättävillä näkökulmilla aiheista, jotka puhuttelevat työelämää ja sen tekijöitä, yksilöitä ja ryhmiä. Tämä puhuja on oman alansa suunnannäyttäjä ja edelläkävijä, joka kannustaa kuulijoitaan kohti muutosta ja jonka ajatukset vaikuttavat voimakkaasti ennalta tuttujen ilmiöiden uudenlaisessa ymmärtämisessä. Puhuja – Globaali vaikuttaja Globaali vaikuttaja on aktiivinen keskustelun herättäjä sekä intohimoinen ja omistautunut tekijä, joka jakaa ajatuksiaan kansainvälisesti. Hän puhuu maailmanlaajuisesti kiinnostavista ja ajankohtaisista aiheista, jotka koskettavat kaikilla tasoilla linkittyen samalla maailmanpoliittisesti kuumimpiin ilmiöihin. UUTTA! Esiintyjä/Juontaja Hyvä esiintyjä on oman alansa huippuosaaja, joka vakuuttaa yleisönsä taidoillaan. Hän ottaa huomioon asiakkaan toivomukset ja tavoitteet sekä häntä tapahtumassa seuraavan yleisön erityispiirteet. Sujuvasanainen juontaja pitää tapahtuman langat käsissään, ottaa yleisönsä eikä mestari-improvisoijana sekoa sanoissaan yllättävänkään tilanteen tullen. Esiintyjä tai juontaja on tunnelmanluoja ja korvaamaton ammattilainen, jonka tapahtumapanoksesta puhutaan pitkään. Pieni tapahtumapaikka (alle 600 hlö) Iso tapahtumapaikka (yli 600 hlö) Hyvä tapahtumapaikka luo siellä järjestettävälle tilaisuudelle juuri oikeanlaiset puitteet. Se voi olla kokonainen rakennus, kulttuurikohde, laiva, yksittäinen sali tai vaikkapa sisäpiha. Kyseessä voi olla pelkkä tila tai täyden palvelun tapahtumapaikka. Evento Awardsissa palkitaan erikseen alle 600 hengen pienet että yli 600 hengen isot tapahtumapaikat. Ravintola/Kahvila Tämä ravintola tai kahvila tarjoaa tapahtumalle onnistuneen ympäristön, oli paikan valttina sitten henkeäsalpaava miljöö, makuhermoja hellivä ruoka tai ensiluokkainen palvelu. Aamiaistilaisuus, bisneslounas tai juhlaillallinen – tärkeintä on, että asiakkaan toiveet toteutetaan ja mielellään jopa ylitetään matkalla kohti ikimuistoista tapahtumaa. PALJASTA PARHAAT YHTEISTYÖKUMPPANIT! Lukija – ilmianna itsesi, suosikkisi tai yhteistyökumppanisi! Evento Awardsin yleisösarjoissa Eventon lukijat ilmoittavat kilpailuun tapahtuma-alan parhaat toimijat ja omat luottokumppaninsa. Uudistuneessa sarjajaossa palkitaan kolme eri puhujaa sekä paras esiintyjä tai juontaja. KENEN PUHE saa yleisön pauloihinsa kotija ulkomailla? Kuka juontaa jouhevimmin ja kenen esiintyminen kirvoittaa isoimmat aplodit? Mikä paikka luo tapahtumillesi parhaat puitteet, entä kuka keitraa veden kielelle? Missä majoitut mieluiten ja miksi? Kuka kuuluu tapahtuma-alan ykkösketjun kirkkaimpaan kärkeen? Nyt on sinun hetkesi vaikuttaa. Ilmianna yritys tai ammattilainen, jonka kanssa tapahtumat ovat silkkaa juhlaa, yhteistyö kultaa ja tavoitteet komeasti maalissa. Kerro meille, kuka on luottotoimijasi, uusi virkistävä tuttavuutesi tai suosittelun arvoinen ammattiosaaja. Aina ei tarvitse mennä merta edemmäs kalaan – ehdokas voit olla myös sinä itse! Tänä vuonna yleisösarjoissa puhaltavat uudet tuulet. Edellisvuosilta tutut Juontaja/Puhuja/Kouluttajaja Esiintyjä/Taiteilija-sarjat on muovattu uuteen uskoon. Parhaan puhujan Evento Awards -palkinto jaetaan nyt Tarinankertojalle, Muutoksentekijälle ja Globaalille vaikuttajalle. Lisäksi palkinnon saa paras Esiintyjä/Juontaja.
5/2019 ? 75 Yleisösarjat TOIMI SEURAAVASTI • Nimeä ehdokkaasi viimeistään 10.12.2019. • Surffaa osoitteeseen eventoawards.fi ja kirjoita napakat perustelut, miksi ehdottamasi henkilö, yritys, paikka tai palvelu ansaitsee mielestäsi Evento Awards -palkinnon. • Huomioi ehdotuksessasi, että yleisösarjojen ehdokkaita arvioiva tuomaristo kiinnittää sarjasta riippuen huomiota muun muassa seuraaviin seikkoihin: palvelut, viihtyisyys, elämyksellisyys, toimivuus, ammattitaito, luotettavuus, luovuus ja idearikkaus sekä asiakkaiden ja kohderyhmän huomioiminen. • Jätä yhteystietosi, jos haluat osallistua Evento Awards -lippujen arvontaan. Catering-yritys Tarjoilut muistetaan ja niistä puhutaan – tilaisuuden luonteesta riippumatta. Onnistunut catering jättää muistijäljen, joka herauttaa veden kielelle vielä tapahtuman jälkeenkin. Catering-alan vankkumattomalta ammattilaiselta eivät ideat ja tarjoiluehdotukset lopu, minkä ansiosta häneltä luonnistuvat yhtä lailla niin istuva illallinen sadoille kuin myös maistuva lounas keskellä metsää. Majoituspaikka Hyvän majoituspaikan valtteja voivat olla niin monipuoliset palvelut, loistava henkilökunta, ihastuttava ilmapiiri kuin elämyksellisyyskin. Kyseessä voi olla huippuhotelli tai järvenrantamökki – tärkeintä on, että siellä majoitutaan mukavasti ja nukutaan hyvin. Pahitteeksi eivät ole myöskään viihtyisät kokoustilat, maistuvat ruokailumahdollisuudet ja puitteet erilaisiin oheisaktiviteetteihin. Alan vaikuttaja Haussa on henkilö, persoona, ilmiömäinen innovaattori tai asioita eteenpäin puskeva voimahahmo. Verkostoitumisvelho, päättävä jyrä, laajakatseinen visionääri, nöyrä asioiden toimeenpanija tai vaikutusvaltainen osaaja. Kenestä jää jälki muistiin, mieleen ja maailmaan? Kenet haluat palkita? Kuka on tapahtuma-alan valovoimaisin vaikuttaja? + YLEISÖN SUOSIKKI Kun kaikkien yleisösarjojen finalistit on tammikuussa valittu, pääsee töihin tuomaristosta kriittisin – suuri yleisö eli asiakkaat ja Eventon lukijat. He saavat äänestää finalistien joukosta omaa suosikkiaan, ja eniten ääniä saanut palkitaan yleisön suosikin erikoispalkinnolla. YLEISÖSARJOJA TUOMAROIVAT Marianne Harjula Juontaja, Evento Awards -voittaja 2019 Kia Herold Markkinointija viestintäjohtaja, Speaker Relations Director, MySpeaker Kirsi Juusti Planning Director, Head of Marketing Team, LähiTapiola Arttu Kallio Suunnittelija, Tapaus Tuuli Kannari Account Director, Partner, Lataamo Group Paula Kauppinen Manager, In-House Services, VTT Kati Korpinen Account Director, Tapahtumantekijät Tommi Mikkola Yrittäjä/keittiömestari, Tommi's Kitchen, Evento Awards -voittaja 2019 Jukka Mäkelä Account Director, Woltti Group, Evento Awards -voittaja 2019 Joni Pakanen Taikuri, Evento Awards -voittaja 2019 Mika Roiha Account Director, Tapaus Sanni Rostedt CEO, Partner, Tapahtumallinen Michael Weckström Perustaja, Tapahtumakeskus Koskenranta, Evento Awards -voittaja 2019
Yritystapahtuma • osallistujille maksuton/maksullinen Asiakastilaisuus, get-together, seminaari, illallinen tai konsertti – mikä tahansa näistä tai monista muista voi olla vuoden paras yritystapahtuma. Tärkeintä on, että tietylle kutsuvierasjoukolle suunnattu tapahtuma on hyvin suunniteltu ja toteutettu, vuorovaikutteinen sekä muiden tapahtumien joukosta edukseen erottuva. Kuluttajatapahtuma • osallistujille maksuton/maksullinen Kuinka kuluttaja hurmataan? Hyvä kuluttajatapahtuma voi olla niin seminaari, koulutus, paneeli, festivaalit, konsertti kuin juhlakin. Pääasia on, että sen kohderyhmänä ovat sekä potentiaaliset että olemassa olevat kuluttajat. UUTTA! Tänä vuonna Evento Awardsissa on ensimmäistä kertaa omat sarjansa sekä pääsymaksuttomille että pääsymaksullisille yritysja kuluttajatapahtumille. Henkilöstötapahtuma Onnistunut henkilöstötapahtuma on hyvin suunniteltu ja ennalta määrätyn budjetin raameissa toteutettu. Henkilöstölle suunnatun tapahtuman tarkoituksena voi olla esimerkiksi ideoiminen, innostaminen, sitouttaminen, palkitseminen, myönteisen ilmapiirin rakentaminen tai työhyvinvoinnin lisääminen. Promootio/Lanseeraus Tässä sarjassa tunnustuspalkinnosta kilpailevat erilaiset promootiot ja lanseeraustapahtumat. Tapahtuma voi olla kaikille avoin tai tarkalle kutsuvierasjoukolle suunnattu, tiukan asiallinen tai rennon viihteellinen. Tärkeintä on, että se on onnistunut lisäämään tuotteen tunnettuutta tai tutustuttanut asiakkaat täysin uuteen tuotteeseen. Messut Onnistuneet messut ovat myyntiä ja markkinointia edistävä sekä osallistujiensa kontaktiverkostoa kasvattava tehokas tapahtuma. Parhaimmillaan messut aktivoivat kaikkia aisteja ja luovat unohtumattomia elämyksiä. Kilpailuun ilmoitettavat messut voivat olla suurelle yleisölle avoimia yleisötapahtumia tai rajatuille ryhmille suunnattuja ammattilaistapahtumia. 76 5/2019 Tapahtumasarjat Tapahtumien ammattilainen – ilmoittaudu kisaan ja jaa onnistumisesi! Evento Awardsin tapahtumasarjoissa tapahtuma-alan ammattilaiset nostavat esiin onnistuneimmat, innovatiivisimmat ja tuloksellisimmat tapahtumatoteutuksensa. Myös tapahtumasarjat ovat uudistuneet: yritysja kuluttajatapahtumissa on nyt omat sarjansa maksuttomille ja maksullisille toteutuksille. JÄRJESTITKÖ ensiluokkaisen yritystapahtuman, sitoutitko ja kannustitko henkilöstötapahtumassa vai kirkastitko asiakkaasi brändiä kuluttajatapahtumassa? Olivatko messut mintissä ja lanseeraus laudaturin arvoinen? Juhli oman firman onnistumisia ja kerro niistä myös muille. Ole mukana lisäämässä tapahtuma-alan näkyvyyttä, todista tekemisen laadusta, osoita osaavasi ja pullistele ansaitusti lihaksiasi. Evento Awardsissa on pelkkiä voittajia! Tänä vuonna myös tapahtumasarjoihin on tehty hienosäätöä. Yritystapahtumaja Kuluttajatapahtuma-sarjat on jaettu maksuttomiin ja maksullisiin tapahtumiin, jotta mahdollisimman moni huipputoteutus löytäisi oman sarjansa ja pääsisi kisaamaan vertaistensa joukossa. Lisäksi viime vuoden uutuussarja, Tapahtumatoteuttaja, on siirretty yleisösarjoista tapahtumasarjojen puolelle.
NYT TAPAHTUMASARJOISSA! Tapahtumatoteuttaja Tämä organisaatio toteuttaa suunnitelmallista, tavoitteellista ja todennetusti vaikuttavaa tapahtumamarkkinointia. Se näkee tapahtumat kilpailuetuna ja strategisena vaikuttamiskeinona sekä toteuttaa ne ammattimaisesti ja johdetusti. Lisäksi palkittava organisaatio hyödyntää tapahtumia ja osallistujadataa tavoitteidensa saavuttamisessa, olivatpa ne myynnin ja markkinoinnin edistämistä, henkilöstön kouluttamista tai sidosryhmien sitouttamista. + GRAND PRIX Tapahtumasarjojen ääniharava eli arviointivaiheessa tuomaristolta eniten pisteitä kerännyt tapahtumatyö palkitaan koko kisan kirkkaimmalla Grand Prix -palkinnolla. TOIMI SEURAAVASTI • Ilmoittaudu viimeistään 31.1.2020. • Surffaa osoitteeseen eventoawards.fi ja sieltä Evento Awards -ilmoittautumislomakkeeseen. • Tee toteuttamastasi tapahtumasta selvitys, josta käyvät ilmi tapahtuman tavoitteet, toteutus ja tulokset. • Lisää selvityksen liitteeksi korkeintaan 3-minuuttinen video tai enintään 8-sivuinen PowerPoint-esitys. • Tuota materiaali englanniksi, sillä tapahtumasarjoja arvioi kansainvälinen tuomaristo. • Huomaathan, että tapahtuman toteuttaneen yrityksen nimi tai logo ei saa näkyä esittelymateriaaleissa. • Kilpailuun voi osallistua 1.1.–31.12.2019 toteutetuilla tapahtumilla. 5/2019 ? 77 Yritys X:n vuoden tähtitapahtuma Lorem ipsum dolor sit amet Lorem ipsum dolor sit amet. Pernam culluptat. Alis pe nempell ectata que verupta tionsequam fugitec umquis sus aut lab inullaccatem veligenderia nullatusa et pelicitio consed quossi aut idunti dolorem iligenimus. Lorem ipsum dolor sit amet. Pernam culluptat. Alis pe nempell ectata que verupta tionsequam fugitec umquis sus aut lab inullaccatem veligenderia nullatusa et pelicitio consed quossi aut veligenderia nullatusa et pelicitio consed quossi aut idunti dolorem iligenimus. Lorem ipsum dolor sit amet. Pernam culluptat. Alis pe nempell ectata que verupta tionsequam fugitec umquis sus aut lab inullaccatem veligenderia nullatusa et pelicitio consed quossi aut idunti dolorem iligenimus. Lorem ipsum dolor sit amet. Pernam culluptat. Alis pe idunti dolorem iligenimus. Lorem ipsum dolor sit amet. Pernam culluptat. Alis pe nempell ectata que verupta tionsequam fugitec umquis sus aut lab inullaccatem veligenderia nullatusa et pelicitio consed quossi aut idunti dolorem iligenimus. Lorem ipsum dolor sit amet. Alis pe nempell ectata que verupta tionsequam fugitec umquis sus aut lab inullaccatem veligenderia nullatusa et pelicitio consed quossi aut idunti dolorem iligenimus. Lorem ipsum dolor sit amet. Pernam culluptat. Alis pe nempell ectata que verupta tionsequam fugitec umquis sus aut lab inullaccatem veligenderia nullatusa et pelicitio consed quossi aut idunti dolorem iligenimus. Lorem ipsum dolor sit amet. Pernam culluptat. Alis pe nempell ectata que verupta tionsequam fugitec umquis sus aut lab inullaccatem veligenderia nullatusa et pelicitio consed quossi aut idunti dolorem iligenimus. Lorem ipsum dolor sit amet. Pernam culluptat. Alis pe nempell ectata que verupta tionsequam fugitec umquis sus aut lab inullaccatem veligenderia nullatusa et pelicitio consed quossi aut idunti dolorem iligenimus. Lorem ipsum dolor sit amet. Pernam culluptat. Alis pe nempell ectata que verupta tionsequam fugitec umquis sus aut lab inullaccatem veligenderia nullatusa et pelicitio consed quossi aut idunti dolorem iligenimus. Lorem ipsum dolor sit amet. Pernam culluptat. Lorem ipsum dolor sit amet Lorem ipsum dolor sit amet 0.000– 0.000 € Tapahtumasarjat NÄIN ESITTELET TAPAHTUMASI • Mitä, missä, miksi ja kenelle tehtiin? • Mitkä olivat tapahtuman tavoitteet, toteutus ja tulokset? • Saavutettiinko asetetut tavoitteet ja miten se näkyi? • Ole tarkka ja konkreettinen, vältä ympäripyöreyttä. • Liitteeksi video tai PowerPoint. • Ei toteuttajan nimeä tai logoa näkyville! • Hyödynnä huolellisesti tehty selvitys myös kansainvälisissä kilpailuissa. • In English, please! PALKITTU TEKIJÄ ON HALUTTU KUMPPANI! • Vastaa huolellisesti lomakkeen kaikkiin kohtiin. Tuomaristo haluaa tietää, ei arvailla. Muista, että tuomari ei ollut tapahtumassasi! Kerro, mikä siitä teki ainutlaatuisen. • Selvitys toimii pienillä muutoksilla myös yrityksen asiakasreferenssinä – ja päinvastoin.
TAPAHTUMASARJOJA TUOMAROIVAT Jan Grehn CEO, Founder, Vastavirta, Tikkurila Festivalin perustaja Heikki Hiltunen Toimitusjohtaja, iLOQ Lehari Kaustel Creative Director, Royal Experience Mary Kirillova CEO, Baltic Event Industry Club Founder, Baltic For Events Forum Mikko Koskinen Brand Lead, Kyrö Distillery Company Juha Lehto Partner & Event Producer, Nordic Business Forum Kirsi Puntila Markkinointijohtaja, Altia Salvatore Sagone Co-Founder, Chairman, ADC Group, EuBea-kilpailun lanseeraaja Samuel Sorainen Perustaja, viestintäkonsultti, Wolfcom PR and Creative Communications Niklas Söderberg Toiminnanjohtaja, Sponsrings & Eventsverige Helena Wallo Toimitusjohtaja, Faustus 78 5/2019 Evento Awards ja MySpeaker jakavat kolme puhujapalkintoa Evento Awards löi hynttyyt yhteen puhujatoimisto MySpeakerin kanssa. Kumppanuuden myötä puhuja-alan painotus kilpailussa kasvaa: puhujapalkinto jaetaan nyt kolmessa eri alakategoriassa. SEITSEMÄTTÄ kertaa järjestettävässä Evento Awardsissa jaetaan tänä vuonna ennätysmäärä palkintoja. 20 palkinnosta kolme ojennetaan parhaalle puhujalle. Vanhan Juontaja/Puhuja/Kouluttajasarjan uudelleenmuotoilu ja jako kolmeen Puhuja-palkinnon alakategoriaan on luonnollinen jatkumo puhuja-alan kasvulle, joka on synnyttänyt Suomeen myös uusia puhujatoimistoja. Alan konkareista koostuva MySpeaker avasi ovensa vuosi sitten syksyllä. Puhujabisneksen nousujohteisen kehityksen takana vaikuttaa tapahtumaalan räjähdysmäinen kasvu. – Kohtaamisen on ymmärretty olevan hyvä markkinointitoimenpide, sanoo MySpeakerin myyntijohtaja Susanna Suorsa. Kun tapahtumia on tyrkyllä joka sormelle, voi osallistujista kilpailla vain sisällöllä. Toimitusjohtaja Johan Sjöstrandin mukaan juuri sisältö on tapahtuman suola, ja silloin nimenomaan puhujat ovat kauhan varressa hämmentämässä soppaa. – Edukseen erottautuminen vaatii laadukkaan sisällön. Komeatkaan puitteet eivät korvaa sitä, että kotiin lähdetään tyhjin käsin, Sjöstrand muistuttaa. ERILAISET PUHUJAT ESIIN Suorsa ja Sjöstrand kiittelevät Evento Awardsin kasvaneen ja kypsyneen vuosi vuodelta. Juho Pasilan suunnittelema Kohtaaminen-patsas on tätä nykyä maamme arvostetuin tapahtuma-alan palkinto. – MySpeakerin missio on nostaa puhujien arvostusta. Siksi haluamme olla mukana ainutlaatuisessa kilpailussa, jonka puitteissa Suomen koko tapahtuma-ala kokoontuu ja juhlii, Sjöstrand toteaa. – Aikaisempina vuosina puhujat eivät ole saaneet kilpailussa koko sitä huomiota ja kunniaa, jonka he nykypäivänä ansaitsevat. Uusien puhujapalkintojen myötä tilanne korjaantuu ja puheen sisältö nousee fokukseen. Uudet palkinnot nostavat esiin myös sen, kuinka paljon erilaisia puhujia markkinoilla on. Tarinankertojana palkitaan vaikuttava, inspiroiva ja motivoiva puhuja, joka muuttaa pysyvästi kuulijansa elämää omakohtaisten tarinoiden ja kokemusten kautta. Muutoksentekijä on puolestaan oman aiheensa edelläkävijä, jonka puhe haastaa kuulijoita yllättävillä näkökulmilla. Globaalin vaikuttajan palkinto ojennetaan kotimaiselle puhujalle, jonka aihe koskettaa ja vaikuttaa maailmanlaajuisesti. Tekstit: Terhi Pääskylä-Malmström Kuvat: Pata Degerman LAATUTAPAHTUMIEN PUOLESTA!
5/2019 ? 79 – Suomalaiset ovat fiksu kansa, jolta löytyy paljon asiantuntijuutta. Joukossamme on paljon tarinankertojia, muutoksentekijöitä ja globaaleja vaikuttajia, jotka kerta toisensa jälkeen koskettavat kuulijoitaan suuren yleisön tietämättä. Nyt heidätkin nostetaan parrasvaloihin, Suorsa huomauttaa. MySpeakerin toiminnan ydin on mahdollistaa muutokseen motivoiva, kipinöivä kohtaaminen puhujan ja kuulijan välillä. Siksi on luontevaa, että uusi kumppani ojentaa auttavan kätensä myös Evento Awardsin ehdokasasettelussa. 4. lokakuuta avautuvalla Evento Awards -kilpailusivustolla on jokaiseen puhujakategoriaan ehdolla 11 puhujaa, joita yleisö voi äänestää. Lisäksi mukaan voi ehdottaa omia suosikkejaan. Finaaliin nousee jokaisesta kategoriasta kolme kilpailijaa. PUHUJA ON MONIKANAVAINEN VAIKUTTAJA Suorsan ja Sjöstrandin mukaan Suomessa on pitkään kipuiltu paitsi puhujien arvostuksen, myös heidän palkkioidensa kanssa. Konkreettisen palkkion sijaan on saatettu ehdottaa, että puhuja puhuu pelkkää näkyvyyttä vastaan. Onneksi ajat ovat vihdoin muuttuneet. – Suomessa on perinteisesti käytetty pohjoismaisestikin vertailtuna vähän puhujia. Viime vuosina asiakkaat ovat kuitenkin tulleet vaativammiksi sekä oppineet ymmärtämään laadukkaan Mikä? MySpeaker • Espoosta käsin toimiva, viime syksynä toimintansa aloittanut puhujatoimisto. • 11-henkisessä asiantuntijatiimissä ovat edustettuina pitkän linjan ammattilaiset puhuja-, tapahtumaja media-aloilta sekä koulutusja markkinointimaailmasta. • Puhujalistalla satoja kotija ulkomaisia huippupuhujia. • Välittää puhujia ja juontajia mitä erilaisimpiin tilaisuuksiin. Lisäksi kouluttaa ja valmentaa uusia ja alalla jo toimivia puhujia. • Uusi puhujasarjojen Evento Awards -kumppani. Yhteistyösopimus on tehty kolmeksi vuodeksi. PUHUJAT PARRASVALOIHIN! MYSPEAKERIN Susanna Suorsa ja Johan Sjöstrand tekevät puhujaalan kasvun näkyväksi myös Evento Awardsissa. puhujan ja vaikuttavan puheen arvon, Sjöstrand kertoo. Samalla puhujatoimiston toimeksiannot ovat laajentuneet. – Pelkkä 45 minuutin vetonaula-keynote ei enää riitä, Suorsa kiteyttää. – Tapahtuma on markkinointisatsaus, jonka keskiössä yleisöä herättelevä puhuja on ennakkomarkkinoinnista alkaen. Kun mukaan lisätään vielä webinaarit ja striimit, blogit, sidosryhmälehdet ja tapahtuman verkkosivuilla esiintymiset, voidaan tämän päivän puhujaa kuvailla monikanavaiseksi vaikuttajaksi. Alan kehitys vaatii myös puhujilta jatkuvaa kehitystä ja uudistumistahtoa. Samalla vanhalla puheella ei pitkälle pötkitä. – Siinä kuvaan astuu puhujatoimisto. Me MySpeakerissa paitsi välitämme, myös valmennamme puhujia ja kehitämme siten koko alaa entistä laadukkaammaksi, Suorsa ja Sjöstrand summaavat. – Puhujabisnes on niin people’s business kuin olla ja voi. Siinä kohtaavat puhujat, asiakkaat ja puhujatoimiston asiantunteva henkilökunta. Lopputuloksena herätetään uusia ajatuksia, muutetaan käyttäytymistä ja parhaimmillaan koko maailmaa. Yhteistyökumppanit
80 5/2019 EROTTUVUUSTEKIJÄ LIIKETOIMINNAN MULLISTAJA EVENTO AWARDS -MENESTYS ON… Voittajat kertovat SAAVUTUS LAATUTAKUU MARKKINOINNIN BUUSTAAJA ONNISTUMISEN SYMBOLI SISÄISEN SPARRAUKSEN MOTIVAATTORI BRÄNDIN VAHVISTAJA IMAGON KIILLOTTAJA REFERENSSI MERIITTI MYYNTIARGUMENTTI AMMATTITAIDON OSOITUS KAUPAN KLOUSAAJA KIITOS KOVASTA TYÖSTÄ Tärkeintä arjessamme on asiakkaiden liiketoiminnassa auttaminen ja asetettujen tavoitteiden saavuttaminen. Evento Awardsin kaltaiset kilpailut ovat kuitenkin mukava lisä arkeen ja mahdollisuus vertailla oman työnsä jälkeä muihin. Meillä voitto on nostanut ammattiylpeyttä ja toiminut koko tiimille suunnattuna tunnustuksena kovasta duunista. Voitto on myös herättänyt kiinnostusta potentiaalisten asiakkaiden joukossa. Ensimmäiset keskustelut käytiin heti palkintojuhlan jälkeen. Töiden pitchaaminen erottaa Evento Awardsin muista markkinointialan kilpailuista. Tässä kisassa pärjää ainoastaan todellisilla meriiteillä – kyseessä ei ole vain yksi kauneuskilpailu muiden joukossa.” Business Development Manager Tuomas Karvonen, Superson Evento Awards -voittaja 2019 Promootio/Lanseeraus AMMATTIYLPEYDEN NOSTAJA
5/2019 ? 81 Voittajat kertovat Evento Awards -voitto oli iso juttu. Junamatkalla palkintojuhlaan mietimme, pitäisikö kirjoittaa voittopuhe varmuuden vuoksi. Emme sitten kirjoittaneet. Jo ehdolla olo oli mahtavaa, mutta voittoa emme osanneet odottaa. Emmehän me lähtökohtaisesti edes ole tapahtumatuottaja, vaan viskitislaamo. Koko toimintamme kiertyy brändin rakentamisen ja vahvistamisen ympärille. Teemme paljon ja eri lailla kuin muut. Etsimme uusia tulokulmia, kokeilemme ja muovaamme sen mukaan, mikä resonoi kohderyhmässä. Aika harva tislaamo järjestää esimerkiksi festareita. Me järjestämme. Erilainen lähestymistapa vaatii rohkeutta. Voitto vahvisti uskoamme, että teemme ihan oikeasti hyviä juttuja. Se oli myös kiitos kovasta työstä ja kannustava potku eteenpäin. Evento Awardsiin osallistuminen ja siinä pärjääminen rohkaisee haastamaan itseään entistä enemmän. Meidän esimerkkimme osoittaa, että isojen ja vakiintuneiden toimijoiden rinnalla myös epätyypillisempi tapahtumatoteuttaja voi tulla huomatuksi.” Event Manager Anniina Kumara, Kyrö Distillery Company Evento Awards -voittaja 2019 Tapahtumatoteuttaja Toimintamme kasvaa tällä hetkellä 20–30 prosentin vuosivauhdilla. Puskaradio on ollut tehokkain markkinointivälineemme koko kuusivuotisen toimintamme ajan, mutta ei Evento Awards -voitostakaan ole haittaa ollut. Olemme nostaneet voittoamme esille radiokampanjassa, sosiaalisessa mediassa, nettisivuilla, sähköpostiallekirjoituksissa sekä lähettämissämme tarjouksissa. Moni potentiaalinen asiakas pyytää tarjouksen useammalta tasaväkiseltä toimijalta. Suomen parhaan catering-yrityksen titteli on meriitti, joka auttaa klousaamaan kaupan. Erityisesti voitosta on ollut hyötyä yritysasiakaspuolella, jossa olemme saaneet entistä isompia keikkoja. Tapahtuma-alalla käytetään helposti tuttuja ja turvallisia yhteistyökumppaneita, eikä uuden keitraajan kelkkaan helposti hypätä. Evento Awards -voitto on laatumerkki, joka kertoo uuden kumppanin varmasta osaamisesta. Voitto on myös koko tiimille kuuluva tunnustus hyvin tehdystä työstä. Saamme asiakkailta ja yhteistyökumppaneilta säännöllisesti hyvää palautetta, mutta kun meidät palkitsee myös tapahtumaalan ammattilaisista koostuva tuomaristo, olemme todellakin tehneet jotain oikein ja voimme tyytyväisinä taputtaa itseämme selkään. Evento Awardsin palkintojuhla on antoisa ja ainutlaatuinen ilta. Omalla tuotteellaan ja osaamisellaan kilpaileminen kertoo, missä mennään ja millaista oma toiminta on kilpailijoihin verrattuna. Ja jos kirkkain palkinto menee naapuriin, saa joka tapauksessa tarjota henkilökunnalle mukavan illan ja hyvät bileet!” Myyntipäällikkö Jonne Raitanen, Tommi’s Kitchen Evento Awards -voittaja 2019 Catering-yritys Evento Awards -voitto oli suuri kunnia, jonka vastaanotin yllättyneenä, nöyränä ja kiitollisena. Palkinnosta on ollut ilo kertoa eteenpäin, mitä olenkin tehnyt esimerkiksi lehtihaastatteluissa, kotisivuilla, somessa ja sähköposteissa. Menestykseni on ollut mieluinen meriitti myös yhteistyökumppaneilleni, jotka ovat maininneet voittoni omissa mainoksissaan. Palkitun juontajan läsnäolo tuo lisäbuustia heidän tapahtumiensa markkinointiin. Voitto on antanut uskoa, luottamusta ja pontta omaan tekemiseen. Se on vahvistus siitä, että olen tehnyt asioita oikein ja löytänyt oman polun. Samalla se antaa draivia kehittyä edelleen ja avata polkua yhä monipuolisempiin toimeksiantoihin. Voiton jälkeen olen saanut paljon onnitteluja yhteistyökumppaneiltani, joista moni on avoimesti kertonut äänestäneensä minua. On ollut ilo kuulla heidän sanovan, että voitto osui oikeaan. Vaatimattomana pohojalaasena en edes tiennyt, että kilpailuun voi ilmoittaa myös itsensä. Se, että ehdokkuuteni tuli nimenomaan yhteistyökumppaneideni ja minut juontamassa ja kouluttamassa nähneiden puolelta, tekee tunnustuksesta vielä aidomman. Heitänkin pallon kaikille yrityksille, yhteistyökumppaneille ja tapahtumantekijöille. Jos tunnette hyvän tekijän, joka antaa toiminnallenne lisäarvoa, ilmoittakaa hänet mukaan kisaan!” Marianne Harjula Evento Awards -voittaja 2019 Juontaja/Puhuja/Kouluttaja
82 5/2019 Kaikki isot tapahtumatalot Evento Awardsin kumppaneiksi Suomen suurimmat tapahtumatalot – Finlandia-talo, Messukeskus, Logomo, Tampere-talo, KOKO Lahti ja Paviljonki – ovat mukana mahdollistamassa tämänvuotista Evento Awards -kilpailua. Yhteistyö tarkoittaa entistä vahvempaa ja yhteisöllisempää tapahtuma-alaa kohtaamisten kasvattaessa merkitystään digitalisoituneessa maailmassa. – TAPAHTUMATALOJEN tuki ja kannustus tukevoittaa entisestään Evento Awardsin asemaa Suomen merkittävimpänä tapahtuma-alan kilpailuna, iloitsee Eventon liiketoimintajohtaja ja Evento Awardsin perustaja Nina Harlin. – Juuri näiden seinien sisällä järjestetään joka vuosi tuhansia tapahtumia ja tilaisuuksia pienistä kokoontumisista mitä mielikuvituksellisimpiin tapahtumatoteutuksiin. Näiden talojen väki on suomalaisen tapahtuma-alan valiojoukkoa. Tapahtumatalot verkostoineen tuovat Harlinin mukaan uudenlaisen latauksen Evento Awardsiin osallistumiseen ja kilpailutöiden koolle kutsumiseen. – Osaamisen ja onnistumisen esittelyyn kannustaminen on suomalaisessa kulttuurissa erityisen tärkeää. Alan toimijoiden keskinäinen sparraus on tavoitteiden ja tuloksellisuuden näkökulmasta isossa roolissa, hän huomauttaa. Samaa mieltä on myös Jyväskylässä toimivan messuja tapahtumakeskus Paviljongin markkinointija viestintäpäällikkö Hanna Kiilamaa. – Tapahtuma-alan kilpailut ja palkinnot vievät alaa eteenpäin ja ruokkivat uusia ideoita, hän sanoo. – Kohtaamismedian yhdessä kehittämisestä hyötyvät kaikki. Kyse ei ole keskinäisestä kilpailusta, vaan kollegoiden sparraamisesta ja kannustamisesta sekä tapahtuma-alan yhteisöllisyydestä. PALKINNOT SÄÄTÄVÄT RIMAN KORKEUDEN Tampere-talon liiketoimintapäällikkö Mika Nevalainen toteaa suomalaisen tapahtuma-alan kehittyneen viime vuosina kovaa vauhtia ammattitaitoisten toimijoiden myötä. – Alan tunnustuksilla on suuri merkitys tekijöiden oman arvostuksen ja hyvin tehdyn työn palkitsemisen näkökulmasta, Nevalainen muistuttaa. – Evento Awards kokoaa yhteen tämän maan lahjakkaimmat tapahtumatuottajat, kiinnostavimmat uudet konseptit ja alan vaikuttajat. Me Tampere-talossa koemme, että meillä on kasvavana tapahtuma-alan toimijana niin saatavaa kuin annettavaa juuri tämänkaltaisessa foorumissa. Myös Sibeliustaloa ja Lahden Messuja hallinnoivan KOKO Lahden markkinointija viestintäjohtaja Petra Peltovako toteaa, että on tärkeää olla mukana kasvattamassa alan tunnettuutta ja merkitystä. – Palkintojen kautta asetetaan ammattimaiselle tekemiselle tietty taso. Samalla nostetaan esiin paitsi luovuutta, myös tapahtumien tuottavuusnäkökulmaa ja merkitystä yleensäkin, Peltovako sanoo. – Lisäksi alan nykyisten tekijöiden saamat tunnustukset kasvattavat alan houkuttelevuutta potentiaalisten tulevien ammattilaisten silmissä. LUOTTAMUS LUODAAN KASVOKKAIN Aitojen kohtaamisten merkitys kasvaa digitalisoituneessa maailmassa jatkuvasti. – Sähköinen viestintä tukkii maailman ja menettää tehokkuuttaan. Tämän vuoksi kohtaamiset ovat merkittävässä roolissa, ja ne korostuvat entisestään tulevaisuuden päätöstenteossa, on Nina Harlin vakuuttunut. Paviljongin Hanna Kiilamaa muistuttaa tapahtumamarkkinoinnin olevan nosteessa myös globaalisti. – Jopa 71 prosenttia markkinointipäättäjistä uskoo, että kokemuksiin satsaaminen on kriittistä brändin menestymisen kannalta, hän tietää. – Luottamus luodaan kasvokkain. Messut ja tapahtumat ovat aidosti Suomen sosiaalisin media. On ilo todeta, että esimerkiksi messumedian merkitys kasvaa maassamme koko ajan. TAPAHTUMAOSAAMINEN ESIIN Jo seitsemättä kertaa järjestettävän Evento Awards -kilpailun tehtävänä on toimia puolueettomana alustana tapahtuma-alan osaamisen esittelyssä. – Kisan luoma alusta on kaikille avoin. Tavoitteena on löytää ja esitellä kohtaamisbisneksen ylivertainen osaaminen, poikkeuksellisimmat oivallukset ja parhaimmat saavutetut tulokset, Nina Harlin kiteyttää. – Menestys Evento Awardsissa viestii osaamisesta ja luotettavuudesta – kumppanista, jonka kanssa tapahtumat lipuvat onnistuneesti maaliin. Yhteistyökumppanit
Kaikenlaisiin kohtaamisiin. Suomen vastuullisin ja rytmikkäin kulttuurija kongressikeskus Tampere-talo tarjoaa monipuoliset ja elämykselliset tilat erilaisten kokousten ja yritystapahtumien käyttöön. Suomen upein kulttuurin, taiteen ja luovan talouden keskus. Logomo on Suomen muuntuvin tapahtumatalo, jonka miljöö ja tarina ovat ainutlaatuisia. Puhujatoimisto, joka tarjoaa laadukasta sisältöä tapahtumiin ja valmennuksiin. Suomen suurin ja monipuolisin tapahtumapaikka – jo sata vuotta tapahtumien keskipisteessä. 5/2019 ? 83 Yhteistyökumppanit Kohtaamispaikka keskellä Suomea: parhaita asiakas kokemuksia suurella sydämellä jokaiselle asiakkaalle joka päivä. Tapahtumien rakenteiden suunnitteluun, toteutukseen ja kalustevuokraukseen erikoistunut yritys. Suomen johtava turvallisuus palveluyritys. Tarjoamme asiak kaidemme erilaisiin turvallisuustarpeisiin sekä tehokkaita palvelu konsepteja että yksilöllisiin erityis tarpeisiin räätälöityjä palveluratkaisuja. Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitusja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Kaikki tarvittavat palvelut henkilöstön ja sen osaamisen menestystekijäksi nostamiseen liiketoimintasi erityistarpeet huomioiden. Inspiroiva ympäristö niin erikokoisille kokouksille, suurille messutapahtumille, elämyksellisille konserteille kuin juhlaville gaalailloillekin. Tarjoaa elämyksiä luovat palvelut, tekniset ratkaisut ja laitteet tapahtumiin ja tilaisuuksiin. Tapahtuman tarkoitus on jättää muisto, luoda elämys. Meidän tavoitteenamme on, että tapahtumien vieraat poistuvat Helsingin Töölönlahdelta vaikuttuneina sydänjuuriaan myöten. Oikeastaan se ei ole tavoite, se on lupaus. Luotettava ja laadukas lentoyhtiö, joka yhdistää Euroopan ja pohjoismaiden pääkaupungit keskeisiin kaupunkeihin Yhdysvalloissa ja Kanadassa. Ainutlaatuista näkyvyyttä tilaan, tilaisuuteen ja tapahtumaan – sisällä ja ulkona. Suomalaisen kahvi kulttuurin puolesta. Kahvilla on vahva rooli arjessa ja juhlassa, siellä missä ihmiset kohtaavat. Markkinoiden tunnetuimipien laatualkoholimerkkien maahantuoja. Tapahtuman suunnittelu aloitetaan kuten lehden teko: tyhjältä sivulta. Ensin määritellään tavoite, sovitaan toteutus ja kääritään hihat. Kehyksen luovat aika, paikka, sisältö, kohderyhmä ja kumppanit. Yksin ei pärjää kukaan. Evento Awards -kilpailun ja -tapahtuman mahdollistavat monipuoliset yhteistyökumppanit. Otamme ilolla osaamisen ja kokemuksen vastaan! – yhdessä enemmän