Tässä numerossa selvitämme mitä kaikkea ruuhka on ilmiönä, testaamme miten paljon kevytperävaunun ajonopeuden nosto 100 km/h:n vauhtiin pidentää jarrutusmatkaa ja miten se vaikuttaa kulutukseen, käsittelemme kilometriveron mahdollisia vaikutuksia sekä kerromme Mercedes-Benz A-sarjan ladattavan hybridin kyvyistä. Matkaelämyksenä etsimme Suomen keskipistettä, joita löytyykin useita ja ajamme sähkömaastopyörillä Kainuussa Ukkohallan maisemissa, tukiautona matkalla on kiinnostava uusi retkeilyauto.
5 Pääkirjoitus
70 Lukijakilpailu
73 Autoliiton omat sivut
Koeajot
10 Land Rover Defender, Seat Leon, Audi Q3 Sportback, Subaru XV e-Boxer, Fiat 500 Hybrid, Kia Ceed Plug-In Hybrid SW, Mercedes-Benz GLB 200 d A, Volkswagen Passat Variant Alltrack 2.0 TSI, ¦koda Scala 1.0 TSI G-TEC, Peugeot 508 GT Hybrid 225 EAT8 PHEV, BMW 840i xDrive Gran Coupé, DS 7 Crossback E-Tense 4x4 PHEV EAT8, Hyundai Kona Electric 39 kWh 136 hv, Ford Mustang Bullitt, Suzuki DL 1050 XT V-Strom, Yamaha Niken GT
Ajoneuvot
6 Puolen vuoden käyttötesti: Mercedes-Benz A 250 e
52 Moottori testaa: Peräkärryllä satasesta stoppiin
Liikenne
8 Kilometrivero ja hankintatuet
60 Ruuhka – hyvä vihollinen
66 Kuolemankolarit
Matkailu ja elämykset
30 Sähköpyörällä Ukkohallan maastoissa
38 Road trip Suomen keskipisteeseen
48 Wadi Rumin aavikolla Jordaniassa
Lisää Moottoria sähköisesti
moottori.fi
Facebook @MoottoriMedia
Instagram @moottorimedia ja @moottori_matkailee
Twitter #moottorimedia
Moottori – lehti liikkuville ja ajatteleville ihmisille
Moottori on aikakauslehti, joka esittelee automaailman uutuudet ja kiinnostavimmat matkakohteet meiltä ja maailmalta. Moottori pitää lukijansa ajan tasalla tienkäyttäjiä koskevasta päätöksenteosta ja siitä kuinka päätökset vaikuttavat ihmisten arkeen.
Moottori tarjoaa perusteluja näkökulmia, hyötytietoa, elämyksellisiä tekstejä ja vahvoja valokuvia. Liikenteen turvallisuus on erityisen lähellä Moottorin sydäntä.
Vuonna 1925 perustettu Moottori ilmestyy 9 kertaa vuodessa. Painetun lehden sisältö monipuolistuu verkossa kuvina, karttoina ja täydentävinä artikkeleina. Lehdessä ja verkossa on runsaasti sisältöä, jota toisesta kanavasta ei löydy.
Moottorin julkaisija ja kustantaja on Autoliitto ry. Autoliiton jäsenet saavat Moottorin jäsenetuna. Moottori on Suomen suurin autoilun ja liikenteen aikakauslehti.
moottori.fi