Print&Media nro 4/2024
Teemana vastuullisuus ja materiaalit
PÄÄKIRJOITUS
Hössötystä vai ei?
Vastuullisuusasioihin suhtautuminen on hyvin vaihtelevaa. Perinteinen muutosvastarinta loistaa tässäkin asiassa. Jarkko Hakola pohtii aihetta.
AJANKOHTAISTA
Kesän 2024 uutiskatsaus
Mustesuihkupainamiselle povataan nopeaa kasvua, Posti supistaa mainosjakelujaan, VTT aikoo mullistaa kartongin valmistuksen ja muut kesän uutiset.
ILKAN EVANKELIUMI
Vastuullisuus maksaa
Kuka on se ensimmäinen rohkea, joka poistaa valikoimistaan tuotteet, joista ei saa vastuullista edes jeesusteipillä, pohtii Ilkka Mattila.
PINNALLA
Fanittamisen uudet muodot
Tapahtumien ilmiöt syntyvät nyt suoraan brändeiltä ja bändeiltä. Trendejä ovat yhteisöllisyys ja vastuullisuus.
OHJELMISTOVINKKI
Luo kuva InDesignissa tekoälyllä
Juha Laamanen kertoo, miten innovatiivinen Text to Image -toiminto muuttaa kuvituksen luomista – tekoälyn avulla.
VISIITTI
Ketterää digifoliointia Kampissa
Visiitin kohteena on digipainoyritys Sokkeli, joka siirtyi reilu vuosi sitten uuteen aikakauteen folioinnissa. Jutussa kerrotaan, miten digifoliointi tehdään.
HENKILÖ
Uudistaja
Millainen mies on Arttu Sallinen, jonka johdolla 125 vuotta vanha PunaMusta Media vaihtoi nimensä Rebl Groupiksi?
TEEMA
Vastuullisuus ja materiaalit
- Hinnoittelun vastuullisuus
- Demopäivien uudet materiaalit
- Materiaali- ja vastuullisuuskysely
MESSURAPORTTI
Kaksipiippuinen Drupa
Drupan kävijämäärä romahti kolmanneksella, mutta korvasiko laatu kuitenkin määrän? Mukana kuvia ja tunnelmia kesän jättimessuilta Düsseldorfista.
ALALLA TAPAHTUU
Mitä, missä ja milloin?
Vastuullisuustyö etenee painotaloissa, Suomessa luotetaan uutisiin muita enemmän ja Editkilpailun tulokset.
LUUPISSA
Printti vs. digi
Painettu media päihittää digitaalisuuden monessa asiassa. Suvi Oinonen tuo asiat esiin.
Print&Media on Suomen johtava graafisen ja visuaalisen viestinnän ammattimedia. Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvästä Print&Media-lehdestä saat runsaasti tietoa graafisen ja visuaalisen viestinnän alalta sekä pakkausalalta. Esittelemme uusia trendejä ja ilmiöitä sekä seuraamme teknologista kehitystä. Lehdestämme löydät myös tuoreimmat uutiset, henkilö- ja asiantuntijahaastattelut sekä paljon muuta!
Lukijoitamme ovat painot, mainostoimistot, graafiset suunnittelijat, painotuotteita ostavat brändit, visuaalisen viestinnän parissa työskentelevät ammattilaiset sekä graafisen alan laitetoimittajat ja oppilaitokset.
Voit ostaa minkä tahansa arkistossa näkyvän Print&Media-lehden näköislehden. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.
Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti sekä Aikakausmedian jäsen.
www.pmlehti.fi