PÄÄKIRJOITUS
7 Digi- vai offsetpainamista?
Päätoimittaja Lasse Krogell pohtii digitaalisen painamisen kasvusta mutta myös offsetpainamisen uusista tuulista. Kommentoijana Sampsa Lilja, Grano.
UUTISET
8 Maaliskuun uutiskatsaus
Maailman painomarkkinoilla kasvua, Mailhouse ja Hämeen Kirjapaino ostoksilla, Antaliksesta Vuoden Huippujen kumppani ja muut maaliskuun uutiset.
ILKAN EVANKELIUMI
18 Näin roolitat myyntisi, osa 2
Hyvä tuotemyyjä kutsutaan hätiin, kun asiakkaan arjen ongelmia aletaan ratkoa. Ilkka Mattila ruotii tuotemyyjän osaamista.
HAASTATTELU
20 Liveprint herättää printin eloon
Liveprint on turkulaisen Prigi Oy:n mobiilisoftatuote, jolla printistä tehdään interaktiivista. Miten se tapahtuu?
HENKILÖ
22 Vaikuttaja Vuori
Millainen mies on kansikuvapoika Jukka-Pekka Vuori, Granon tuore kaupallinen johtaja? Työkokemusta on niin Fonectan, Veikkauksen, Haltin kuin Hiihtoliitonkin parista.
TEEMA: DIGITAALINEN PAINAMINEN
28 Arkkivärikoneiden myynti 2015
Suomessa ja koko Pohjoismaissa nähtiin jälleen kasvua digipainokoneiden myynnissä. Suomi otti isoimman harppauksen.
30 Haastattelussa Koliprint
Toimitusjohtaja Sari Niemi avaa 1,5 miljoonan investoinnin taustoja digitaaliseen painamiseen.
33 Haastattelussa Trinket
Trinket Oy:n Petri Heikola kertoo miksi he investoivat kahteen järeään digipainokoneeseen tänä vuonna.
35 Rulla- ja mustavalkokoneiden myynti 2015
Mustavalkoisten digipainokoneiden myynti hiipuu, mutta rullaväripuolella vauhti kiihtyy.
36 Mustesuihkulla tuulta purjeissa
Mustesuihku tulee olemaan johtava tekniikka, kun digitaalipainetut määrät kasvavat. Listasimme myös markkinoilla olevat ja sinne tulevat mustesuihkukoneet. Mutta onko paperi pullonkaulana kehitykselle?
ILMIÖ
40 Ständimyynti ui vastavirtaan
Miksi Fortum myy sähköä jo viidettä vuotta peräkkäin ständeillä kauppakeskuksissa ja tapahtumissa? Myynti kasvokkain kannattaa. Fortumin lisäksi haastattelussa Rainmaker.
TOTEUTUS
44 Grammoja paperilla
Lidl on laittanut lusikkansa ruokalehtien soppaan ja julkaisee nyt myös omaa Liedellä-ruokalehteä herkuttelijoille.
FESPA DIGITAL 2016
46 Suurkuvan voittokulkua
Fespa Digital 2016 -messut osoittivat, miten monimuotoista ja dynaamista suurkuvaviestintä on.
ALALLA TAPAHTUU
50 Myymälä, Kuva&Kamera jne.
Print&Media vieraili maaliskuussa Messukeskuksessa kahteen otteeseen, ensin Kuva&Kamera-messuilla ja myös Myymälä-messuilla.
TESTI
57 Vakaa kone ja offsetin uhkaaja
Testissä viime vuonna julkaistu Xerox iGen5, viiden värin vakaa työjuhta.
PACKNEWS
60 Pakkausalan uutiset
Marvacon seminaari veti silmäpareja yli 100. Pactec-palkintohaku käyntiin. Hartwall pakkaa siidereitä älytölkkeihin.
Print&Media on Suomen johtava graafisen ja visuaalisen viestinnän ammattimedia. Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvästä Print&Media-lehdestä saat runsaasti tietoa graafisen ja visuaalisen viestinnän alalta sekä pakkausalalta. Esittelemme uusia trendejä ja ilmiöitä sekä seuraamme teknologista kehitystä. Lehdestämme löydät myös tuoreimmat uutiset, henkilö- ja asiantuntijahaastattelut sekä paljon muuta!
Lukijoitamme ovat painot, mainostoimistot, graafiset suunnittelijat, painotuotteita ostavat brändit, visuaalisen viestinnän parissa työskentelevät ammattilaiset sekä graafisen alan laitetoimittajat ja oppilaitokset.
Voit ostaa minkä tahansa arkistossa näkyvän Print&Media-lehden näköislehden. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.
Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti sekä Aikakausmedian jäsen.
www.pmlehti.fi