PÄÄKIRJOITUS
7 Painotuote on edelleen mieluisin
mainosmedia
UUTISET
8 Ajankohtaista painomaailmalta
INNOVAATIO
18 Think Ink
EkoElementti on aaltopahvista valmistettu eristeelementti
pienrakentamiseen. Kim Berggrén ylsi
Think Ink-kilpailun finaaliin.
20 FinnGraf messujen satoa
HENKILÖ
26 Esa Saarinen
Heidelbergin Esa Saarinen kehottaa ohjaamaan
kehityspanokset myös painettuun mediaan.
TEEMA:
28 Web to print
Netistä printtiin – verkko ei ole vielä mullistanut
graafisen teollisuuden toimintatapoja.
TEEMA:
34 Shortcut, QR ja Chameleon code Shortcut eli oikopolku printistä
nettiin
QR, se mustien käppyröiden neliö, on jo puhelimella tunnistamisen
klassikko.
Myös suomalaisella UpCodella on paljon tarjottavaa.
40 Painettu elektroniikka avaa uusia mahdollisuuksia
Donald Lupo kertoo mitä tulevaisuuden mahdollisuuksia
painettu elektroniikka saattaa tarjota.
44 Vain mielikuvitus on rajana
48 Sähäkästi liikkuva media näkyy
KOLUMNI
54 Antti Taskinen kolumnoi
TESTI
56 X-Rite i1Pro 2
Print&Media on Suomen johtava graafisen ja visuaalisen viestinnän ammattimedia. Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvästä Print&Media-lehdestä saat runsaasti tietoa graafisen ja visuaalisen viestinnän alalta sekä pakkausalalta. Esittelemme uusia trendejä ja ilmiöitä sekä seuraamme teknologista kehitystä. Lehdestämme löydät myös tuoreimmat uutiset, henkilö- ja asiantuntijahaastattelut sekä paljon muuta!
Lukijoitamme ovat painot, mainostoimistot, graafiset suunnittelijat, painotuotteita ostavat brändit, visuaalisen viestinnän parissa työskentelevät ammattilaiset sekä graafisen alan laitetoimittajat ja oppilaitokset.
Voit ostaa minkä tahansa arkistossa näkyvän Print&Media-lehden näköislehden. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.
Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti sekä Aikakausmedian jäsen.
www.pmlehti.fi