PÄÄKIRJOITUS
7 Efektejä, matskuja ja tiedotusta
Jarkko Hakola ihmettelee lehden teemoja: efektejä ja materiaaleja – ja kehottaa yrityksiä tiedottamaan enemmän.
LUKIJATUTKIMUS
8 Print&Media-lehden lukijatutkimus
Kesäkuussa 2019 tehtiin Print&Media-lehden lukijatutkimus. Lehti esittelee tulokset.
UUTISET
10 Kesän 2019 uutiskatsaus
Mitä tapahtui kesällä 2019. Kattava uutiskatsaus useammalta kuukaudelta, mukana mm. tuoreita yhteistyö- ja yytee-uutisia alalta.
ILKAN EVANKELIUMI
20 Efekteillä on oltava tehtävä
Ilkka Mattilan mukaan painotuote-efektit ovat rahan tuhlausta, jos niiden käyttö ei tuo riittävää myynnin tai vaikuttavuuden kasvua.
PINNALLA
22 Kasvua kartongista
Materiaalimarkkina käy kuumana, kun globaaliin muovikriisiin haetaan uusia innovaatioita. Muoviset juomapillitkin väistyvät kartonkisten tieltä.
HENKILÖ
24 Tarina on tärkein
Petri Telaranta teki tunnetusta reprosta taktisen mainostoimiston. Ura Hekun yrittäjänä lähti liikkeelle kelluntarenkaassa.
TEEMA > EFEKTIT
30 Tehokkaat ehosteet
Painotuotteisiin on saatavilla lukemattomia erilaisia erikoisefektejä. Miksi tehosteita käytetään ja mitä hyötyä niistä on?
33 Huomio pakkaukseen
Kuinka saada tuotepakkaus erottumaan muista, kun kaupan hyllyt ovat täynnä vaihtoehtoja? Yksi ratkaisu on käyttää painotuote-efektejä.
KYSELY
36 Suuri materiaalikysely
On paperia, kartonkia, etikettiä, tarraa, vinyyliä, pressua, kiveä, muovia, laminaattikalvoa, tekstiilejä, kangasta ja you name it. Mikä on kuuminta hottia printtimateriaaleissa nyt?
TAPAHTUMAENNAKKO
44 Demopäivät 2019
Jo seitsemättä kertaa järjestettäviä Demopäiviä isännöi tänä vuonna avoimin ovin seitsemän yritystä. Pääkaupunkiseudulla eri osoitteissa on esillä graafisen tuotannon laitteita, materiaaleja ja sovelluksia.
TAPAHTUMAENNAKKO
44 Demopäivät 2019
Jo seitsemättä kertaa järjestettäviä Demopäiviä isännöi tänä vuonna avoimin ovin seitsemän yritystä. Pääkaupunkiseudulla eri osoitteissa on esillä graafisen tuotannon laitteita, materiaaleja ja sovelluksia.
ALALLA TAPAHTUU
48 Barcelonassa tekstiilihuumaa
Kun Suomessa juhlittiin keskikesän juhlaa, Print&Media suuntasi tekstiilialan ITMA-messuille kuumaan Barcelonaan. Mitä löytyi? Mukana myös muita uutisia.
PACKNEWS
52 Biokomposiitit tulevat
Puupohjaiset biokomposiitit ovat uusi lupaava materiaali, jolla voidaan vähentää muovin käyttöä pakkauksissa jopa 50 prosenttia. Mukana myös muut pakkausalan uutiset.
Print&Media on Suomen johtava graafisen ja visuaalisen viestinnän ammattimedia. Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvästä Print&Media-lehdestä saat runsaasti tietoa graafisen ja visuaalisen viestinnän alalta sekä pakkausalalta. Esittelemme uusia trendejä ja ilmiöitä sekä seuraamme teknologista kehitystä. Lehdestämme löydät myös tuoreimmat uutiset, henkilö- ja asiantuntijahaastattelut sekä paljon muuta!
Lukijoitamme ovat painot, mainostoimistot, graafiset suunnittelijat, painotuotteita ostavat brändit, visuaalisen viestinnän parissa työskentelevät ammattilaiset sekä graafisen alan laitetoimittajat ja oppilaitokset.
Voit ostaa minkä tahansa arkistossa näkyvän Print&Media-lehden näköislehden. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.
Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti sekä Aikakausmedian jäsen.
www.pmlehti.fi