PÄÄKIRJOITUS
Kärkipaikka painoalalle!
Uskotko, että lisäeuro kotimaiseen painotuotantoon on kaikkein tehokkain tapa lisätä työllisten määrää Suomessa? Näin väittää Elias Erämaja viimeisessä pääkirjoituksessaan.
AJANKOHTAISTA
Alkuvuoden 2023 uutiskatsaus
Digipainaminen lisääntyy pakkausalalla, Pantonen muutokset puhuttavat ja muut tuoreimmat uutiset.
ILKAN EVANKELIUMI
Tappaako tekoäly kolumnistin?
Ilkka Mattila pohtii ja testaa viekö paljon pinnalla oleva tekoäly pian makkarat jääkaapista.
PINNALLA
Missä vaaleja mainostetaan?
Sanomalehtimainonta vetää vaalimainonnassa pisimmän korren, ja vastuullinen painotuote on periaatepäätös.
OHJELMISTOVINKKI
Automaattista kuvarestaurointia
Photoshopiin pari vuotta sitten tulleet Neural-suotimet kehittyvät. Vaikka osa suotimista on hiukan kepeitä, löytyy joukosta kelpo ratkaisuja.
TEEMA
Markkinanäkymät
Teemassa uppoudutaan myyntiin ja markkinointiin sekä isojen alojen, kuten tapahtuma- ja elintarviketeollisuus, markkinanäkymiin. Asiaa myös myynnin automaatiosta ja brändin rakentamisesta.
- Tapahtuma-alan toipuminen jatkuu
- Rohkeutta ja luovuutta tapahtumiin
- Elintarvikepakkauksia kysytään aina
- Yritysvalmentaja Mika Järvinen
- Brändiprofessori Saila Saraniemi
- Case iLOQ ja brändin rakentaminen
- Case Lidl ja kanavien monikäyttö
TUTKIMUS
Painobarometri 2023
Viime vuosi oli painotaloille kasvun vuosi. Sitä se on osalle tänäkin vuonna, mutta näkymät ovat myös varsin utuiset. Barometriin vastasi 71 painotaloa.
USKALLA EROTTUA
Muuttunut markkinointi
Markkinointiviestinnän toteutuksissa on viime vuosina huhkittu olan takaa tulkitsemalla herkästi ajankuvaa. Visualisti Virve Arvola antaa vinkit mitä markkinoinnissa tulisi hyödyntää epävakaina aikoina.
ALALLA TAPAHTUU
Voittajia ja nimityksiä
Kuka tai mikä voitti 100 000 euroa? Kenestä vuoden graafikko? Mukana myös peräti 15 nimitystä.
Print&Media on Suomen johtava graafisen ja visuaalisen viestinnän ammattimedia. Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvästä Print&Media-lehdestä saat runsaasti tietoa graafisen ja visuaalisen viestinnän alalta sekä pakkausalalta. Esittelemme uusia trendejä ja ilmiöitä sekä seuraamme teknologista kehitystä. Lehdestämme löydät myös tuoreimmat uutiset, henkilö- ja asiantuntijahaastattelut sekä paljon muuta!
Lukijoitamme ovat painot, mainostoimistot, graafiset suunnittelijat, painotuotteita ostavat brändit, visuaalisen viestinnän parissa työskentelevät ammattilaiset sekä graafisen alan laitetoimittajat ja oppilaitokset.
Voit ostaa minkä tahansa arkistossa näkyvän Print&Media-lehden näköislehden. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.
Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti sekä Aikakausmedian jäsen.
www.pmlehti.fi