Sisällysluettelo nro 5-6/2020 Brändinumero + Highlights
PÄÄKIRJOITUS
7 Brändiviestinnän aika on nyt!
Yrityksissä on hyvä hetki pohtia omien brändien asemoitumista uuteen maailmaan ja hyödyntää markkinointipalveluja laajasti. Äänessä Elias Erämaja.
AJANKOHTAISTA
8 Graafisen alan uutiset syksyltä 2020
Uutisosiossa kerrotaan muun muassa paperitehtaiden sulkemisista ja ensimmäisestä hiilineutraalista kotimaisesta aikakauslehdestä.
OHJELMISTOVINKIT
16 Brändielementtien hallinta
Nyt sukelletaan Adobe Creative Cloudin aineistonhallinnan maailmaan. Oppaana Juha Laamanen.
ILKAN EVANKELIUMI
18 Maailma ei ole vain ykkösiä ja nollia
Onko näin, että suunnittelijoiden osaaminen printtiaineistoissa hapertuu samaa vauhtia, kuin maailma digitalisoituu?
PINNALLA
20 Printtiä aurinkovoiman voimalla
Keväällä toimintansa aloittanut aurinkovoimala on ollut vaasalaiselle UPC Printille ja sen omistajalle Sture Uddille oikeaan osunut investointi.
HENKILÖ
22 Mainosmies
Hasan & Partnersin perustaja Ami Hasanin mukaan pienessäkin yrityksessä pitäisi ymmärtää, ettei kuluttaja harrasta toimialojen välistä analyysia, vaan vertaa hyvää kokemusta huonoon.
TEEMA BRÄNDINUMERO
26 Haastattelussa professori Jaakko Aspara
Selvitimme millaista on hyvä markkinointi ja mainonta vuonna 2020. Asiantuntijana Hanken Svenska handelshögskolanin professori Jaakko Aspara, jonka erikoisalaa ovat markkinastrategia ja palveluliiketoiminta.
30 Bond luo brändejä
Brändi- ja designtoimisto Bond tietää brändäyksestä – ja paljon. Kansainvälisesti palkittu Bond on tehnyt töitä brändeille, kuten British Airways, Microsoft, Paulig ja Moomin Characters.
34 Toimitilabrändäystä tuunaamalla
Brändäämisen yksi nouseva osa-alue on toimitilabrändäys. Kun se tehdään hyvin, tuo se brändin visuaalisuuden ja arvot työntekijöiden silmien eteen – ja säväyttää asiakkaankin. Kuulostaa kalliilta, vaan ei ole, jos tuunataan.
38 Atrian massiivinen brändiuudistus
Atria on uudistanut logonsa ja yhdenmukaistanut tarinansa. Uusi inhimillinen tarina ja ilme tulivat käyttöön elokuusta alkaen.
40 Brändiä rakennetaan väreillä
Tiesitkö, että maailman suosituimmat brändivärit ovat sininen ja punainen? Tai että kaikista brändeistä yli 90 % on yksivärisiä? Värillä on väliä ja siksi brändiä rakennetaan väriosaamisella.
42 Mitä painot tarjoavat brändeille?
Otimme yhteyttä neljään painotaloon ja selvitimme, mitä tuotteita tai palveluita ne haluavat brändeille tarjota.
ALALLA TAPAHTUU
46 Menestyjiä monella saralla
Painotalo Next Print sai diplomin. Myös ScanStar- ja Vuoden Huiput -kilpailujen parhaat on palkittu.
JOUNIN PALSTA
50 Samoilla aalloilla?
Kun ihminen voi vapaasti valita ystävänsä, työkaverinsa tai painotuotteen toimittajansa, on paljon todennäköisempää, että puhutaan sen kanssa, joka katsoo maailmaa samasta suunnasta.
Print&Media on Suomen johtava graafisen ja visuaalisen viestinnän ammattimedia. Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvästä Print&Media-lehdestä saat runsaasti tietoa graafisen ja visuaalisen viestinnän alalta sekä pakkausalalta. Esittelemme uusia trendejä ja ilmiöitä sekä seuraamme teknologista kehitystä. Lehdestämme löydät myös tuoreimmat uutiset, henkilö- ja asiantuntijahaastattelut sekä paljon muuta!
Lukijoitamme ovat painot, mainostoimistot, graafiset suunnittelijat, painotuotteita ostavat brändit, visuaalisen viestinnän parissa työskentelevät ammattilaiset sekä graafisen alan laitetoimittajat ja oppilaitokset.
Voit ostaa minkä tahansa arkistossa näkyvän Print&Media-lehden näköislehden. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.
Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti sekä Aikakausmedian jäsen.
www.pmlehti.fi