PÄÄKIRJOITUS
7 Uusia ajatuksia ja positiivista
virettä Lontoosta
UUTISET
8 Ajankohtaista painomaailmalta
INNOVAATIO
18 Think Ink - Bioaktiivinen paperi
Uima-altaiden kloorimittari, ja vaikkapa pääsylippu,
joka sisältää bioaktiivisen turvatunnisteen.
Visiona on tuoda aktiivinen paperi globaalien
yritysten brändimarkkinoinnin välineeksi.
TEEMA:
20 Fespa
TEEMA:
26 Duncan McOwan: printin uudet mahdollisuudet
Painotekniikkaa sisustuskankaisiin, verhoihin,
mattoihin,tapetteihin, ja vaikka mihin!
39 Antalis ja Aalto yhteistyö jatkui
Kennolevymateriaali taipui moneksi.
IlMIö
40 Print power
Herkuttelua kaikilla aisteilla.
43 Libris ja tekemisen meininki
Työnkulku ja toiminnanohjaus integroitiin.
HENKIlö
46 Joe Webb: Muuttuva printti on
mahdollisuus.
Lääkkeeksi liikuntaa: mene tulevaisuuden reiteille,
osaksi asiakkaan prosessia.
yRITyS
49 Aboprint
Kasvu löytyi uudelta alueelta: digipainamisesta.
KOUlUTUS
52 Työ tekijäänsä opettaa
Oppilaitokset ja yritykset tiiviimpään yhteistyöhön.
TESTI
58 EFI VUTEK GS325OLX
61 Investointiuutiset
62 Alalla tapahtuu
KOlUMNI
64 Jani Mykkänen kolumnoi
66 Seuraavassa lehdessä
Print&Media on Suomen johtava graafisen ja visuaalisen viestinnän ammattimedia. Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvästä Print&Media-lehdestä saat runsaasti tietoa graafisen ja visuaalisen viestinnän alalta sekä pakkausalalta. Esittelemme uusia trendejä ja ilmiöitä sekä seuraamme teknologista kehitystä. Lehdestämme löydät myös tuoreimmat uutiset, henkilö- ja asiantuntijahaastattelut sekä paljon muuta!
Lukijoitamme ovat painot, mainostoimistot, graafiset suunnittelijat, painotuotteita ostavat brändit, visuaalisen viestinnän parissa työskentelevät ammattilaiset sekä graafisen alan laitetoimittajat ja oppilaitokset.
Voit ostaa minkä tahansa arkistossa näkyvän Print&Media-lehden näköislehden. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.
Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti sekä Aikakausmedian jäsen.
www.pmlehti.fi