PÄÄKIRJOITUS
7 Markkinoinnin vuosi
Lasse Krogell nostaa esiin tänä vuonna julkaistavat kaksi merkittävää markkinoinnin tutkimusta, joiden hän povaa nostavan markkinoinnin määrää.
UUTISET
8 Tammikuun uutiskatsaus
Painetun kirjan myynnissä vihdoin käänne parempaan, Koliprint investoi rajusti ja passien tuotanto takaisin Suomeen.
ILKAN EVANKELIUMI
20 Asiaa markkinointiautomaatiosta
Ilkka Mattila ruotii markkinointiautomaatiota. Matkalla toimivaan markkinointiautomaatioon on Mattilan mukaan kolme merkittävää asiaa.
THINK INK
22 Mullista maailma
Mitä Think Ink -kilpailu on tähän mennessä markkinoille tuottanut? Takana on kaksi kilpailua ja nyt edessä on seuraava.
HENKILÖ
24 Lystikäs torikauppias
Satama, Tori.fi, Nordic Morning ja nyt Schibsted. Jussi Lystimäen upea urapolku jatkuu. Kerromme miehen tarinan.
TEEMA -> LUOVA TYÖ
28 Profeetta Kasper
Kasper Strömman on yksi luovan alan seuratuimmista ihmisistä Suomessa. Totisesti: hän on profeetta myös omalla maallaan.
35 Kolme designeria tentissä
Haastattelussa suunnittelijat Teemu Tuohimaa, Anne Salmio ja Petra Niemi.
36 Intoilija Guy Kawasaki
Applen entinen evangelista Guy Kawasaki puhuu nyt helpomman suunnittelun puolesta.
38 Magalogit tulevat
Verkkokauppat, kuten Uber ja Airbnb, ovat elvyttäneet kuvastot uudelleen trendikkäiksi. Muoto on kuitenkin perinteisestä muuttunut.
40 Pakkausten uudet kulmat
Pakkaukset tai pikemminkin niiden suunnittelu ja tuotantotekniset erottuvuustekijät ovat tuotemyynnin kannalta ratkaisevassa roolissa. Lue mitä pakkaussektorilla tapahtuu.
ILMIÖ
46 Lisensiointibisnes kannattaa
Rovion vihaiset linnut tekivät lisensiointibisneksen tutuksi suomalaisille. Muuten se on vielä pientä Suomessa. Haastattelussa lisensioinnin ammattilaiset Heikki Laaninen, Mauri Kunnas ja Teemu Lusua.
TUTKIMUS
52 Painobarometri 2016
Mitä kertoo ensimmäinen Painobarometri-tutkimus Suomen painoalasta? Odotukset näyttävät olevan varovaisen positiivisia ja myös investointeja on tulossa.
TOTEUTUS
58 Frank Sinatra x 3
Sinatran syntymästä on kulunut 100 vuotta. Millaisia printtitoteutuksia juhlavuosi toi tullessaan?
ALALLA TAPAHTUU
60 Mitä, missä, milloin?
Kotimaiset kampanjat voittoihin maailmalla, Kultajyvät jaettiin. Mukana myös tapahtumakalenteri, investoinnit sekä nimitykset.
TESTI
63 Pikkukylttejä ja promootiotuotteita
Tällä kertaa testissä on esinetulosteeksi kutsuttava Mutoh Valuejet 426UF.
Print&Media on Suomen johtava graafisen ja visuaalisen viestinnän ammattimedia. Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvästä Print&Media-lehdestä saat runsaasti tietoa graafisen ja visuaalisen viestinnän alalta sekä pakkausalalta. Esittelemme uusia trendejä ja ilmiöitä sekä seuraamme teknologista kehitystä. Lehdestämme löydät myös tuoreimmat uutiset, henkilö- ja asiantuntijahaastattelut sekä paljon muuta!
Lukijoitamme ovat painot, mainostoimistot, graafiset suunnittelijat, painotuotteita ostavat brändit, visuaalisen viestinnän parissa työskentelevät ammattilaiset sekä graafisen alan laitetoimittajat ja oppilaitokset.
Voit ostaa minkä tahansa arkistossa näkyvän Print&Media-lehden näköislehden. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.
Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti sekä Aikakausmedian jäsen.
www.pmlehti.fi