YRITYS
16 Tarjouspyyntöjen pinteessä
Jo vuonna 1933 perustettu Eräsalon kirjapaino Tampereelta on onnistunut pysymään ajassa mukana. Välillä tarjouspyyntöjä on liiaksikin.
TEEMA: MUSTESUIHKU
20 Onko tulevaisuus yhtä mustesuihkua?
Digitaalisilla mustesuihkupainokoneilla tulostettujen sivujen määrä kasvaa luultua nopeammin. Onko kasvulle mitään rajaa?
TEEMA: MUSTESUIHKU
22 Katsaus laitevalmistajiin
Mustesuihkumarkkinoiden taisteluareenalla taistelevat tutut gladiaattorit. Nurkan takana vaanii myös yllättäjiä.
TEEMA: MUSTESUIHKU
24 Strålfors investoi vahvasti
Postitusyritys Strålfors on investoinut Ruotsin ja Norjan lisäksi vahvasti myös Suomeen. Haastattelussa konsernijohtaja Per Samuelsson ja Suomen toimitusjohtaja Johanna Starck.
TEEMA: MUSTESUIHKU
28 Otaniemessä inkjetistä kaikki irti Otaniemessä sijaitseva koetehdas KCL on tutkinut viiden vuoden ajan mustesuihkutulostusta.
ILMIÖ
30 Bibliofiilistelyä Miika Peltola matkaa kirjojen rakastettavaan maailmaan ja löytää muun muassa bibliofiilejä. Lisäksi ennakko tulevista Helsingin Kirjamessuista..
ILMIÖ
34 Ifra on menneen talven lumia
Sanomalehti- ja julkaisualan perinteinen Ifra Expo on muuttanut nimensä muotoon World Publishing Expo. Kolmipäiväiset messut alkavat Frankfurtissa 29.10.
ALALLA TAPAHTUU
38 Wau mikä idea, painava pelto
Wanhassa Satamassa vietettiin Aleksis Kiven päivänä 10.10 Kirjanpainajan päivää. Samalla jaettiin Think INK -ideakilpailun palkinnot. Voittajalla on maailmanparantajan eväät ja peltoa missä kylvää.
VAKIOT
7 Pääkirjoitus
8 Ajankohtaista
38 Alalla tapahtuu
44 Markkinapaikka
48 Kolumni – Andrew Tribute
50 Seuraavassa numerossa
Print&Media on Suomen johtava graafisen ja visuaalisen viestinnän ammattimedia. Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvästä Print&Media-lehdestä saat runsaasti tietoa graafisen ja visuaalisen viestinnän alalta sekä pakkausalalta. Esittelemme uusia trendejä ja ilmiöitä sekä seuraamme teknologista kehitystä. Lehdestämme löydät myös tuoreimmat uutiset, henkilö- ja asiantuntijahaastattelut sekä paljon muuta!
Lukijoitamme ovat painot, mainostoimistot, graafiset suunnittelijat, painotuotteita ostavat brändit, visuaalisen viestinnän parissa työskentelevät ammattilaiset sekä graafisen alan laitetoimittajat ja oppilaitokset.
Voit ostaa minkä tahansa arkistossa näkyvän Print&Media-lehden näköislehden. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.
Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti sekä Aikakausmedian jäsen.
www.pmlehti.fi