Sisällysluettelo
PÄÄKIRJOITUS
7 Luo kysyntää markkinoimalla
Päätoimittaja Lasse Krogell toivoo painotalojen markkinoivan enemmän. Kommentoijana Arto Näveri, Markprint.
UUTISET
8 Syys-lokakuun uutiskatsaus
Alma Media ja Talentum yhdistymässä sekä muut tärkeimmät uutiset alalta. Mukana myös uutisjuttu Yoko-suksien valmistuksesta tulostuksen keinoin.
ILKAN EVANKELIUMI
18 Dokumentoija voittaa supliikkimiehen
Ilkka Mattila auttaa tällä kertaa yrityksiä dokumentoinnissa ja prosessiosaamisessa. Ota opista koppi.
HAASTATTELU
20 Kirjamies pienestä pitäen
Bookwellin myyntijohtaja Markus Ruohonen puhuu kirja-alan haasteista ja mahdollisuuksista.
SOFTAGURU
22 Ymmärrä koodia
Kari Selovuo kehottaa suunnittelijoita oppimaan alkeet koodauksesta. Se auttaa moneen ongelmaan.
HENKILÖ
24 Toisinajattelija Pauli
Radio, tv, lehdet, sosiaalinen media ja jopa lonkero. Kaikki ovat tulleet tutuiksi Pauli Aalto-Setälälle.
TEEMA – MIKROPAINOT
30 Kaksi tulokasta Turuust
Vilperi Digiprint ja MakersPoint ovat piristyksiä graafiselle alalle. Mitkä ovat uuden pienen toimijan haasteet?
ILMIÖ
34 Digitaalinen etikettipainaminen
Etikettiteollisuus on kasvussa, eikä vähiten digitaalisten tuotantotekniikoiden kehityksen vuoksi.
VIERAILU
38 Seripainamisen tulevaisuus
Haastattelussa Marabun toimitusjohtaja Lars Nilsson. Hän jos joku tietää seripainamisen tilanteen.
TOTEUTUS
40 Eduskuntatalo printin peitossa
Miten tehtiin Eduskuntatalon julkisivua peittävä 1700 neliömetrin PVC-tuloste?
MESSURAPORTTI
42 Pienempi mutta laadukas
Vaikka FinnGraf oli pienentynyt entisestään, olivat näytteilleasettajat tyytyväisiä. Jotain tarvitsee silti muuttaa. Haastattelussa myös Tommi Luhtanen, Adobe.
ALALLA TAPAHTUU
46 Mitä, missä, milloin?
Jusslan Demopäivät laajenivat kolmelle paikkakunnalle. Mukana myös tuoreet nimitykset ja tapahtumakalenteri.
LAITETESTI
51 Canon Colorwave 700
Canon käyttää Colorwave 700 -tulostimessaan kiinteitä värikuulia. Laite on mielenkiintoinen haastaja muille suurkuvatulostimille.
MATKALLA DRUPAAN
54 Printin on oltava älykkäämpää
Gareth Ward avaa tulevia Drupa-messuja luotaavan artikkelisarjan. Aiheena painoalan muutostarpeet.
Print&Media on Suomen johtava graafisen ja visuaalisen viestinnän ammattimedia. Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvästä Print&Media-lehdestä saat runsaasti tietoa graafisen ja visuaalisen viestinnän alalta sekä pakkausalalta. Esittelemme uusia trendejä ja ilmiöitä sekä seuraamme teknologista kehitystä. Lehdestämme löydät myös tuoreimmat uutiset, henkilö- ja asiantuntijahaastattelut sekä paljon muuta!
Lukijoitamme ovat painot, mainostoimistot, graafiset suunnittelijat, painotuotteita ostavat brändit, visuaalisen viestinnän parissa työskentelevät ammattilaiset sekä graafisen alan laitetoimittajat ja oppilaitokset.
Voit ostaa minkä tahansa arkistossa näkyvän Print&Media-lehden näköislehden. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.
Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti sekä Aikakausmedian jäsen.
www.pmlehti.fi